با واتساپ وب روی هر سیستمی به واتساپ وصل شوید با واتساپ وب روی هر سیستمی به واتساپ وصل شوید
تاریخ : سه شنبه 23 اسفند 1401
نویسنده : میثم جعفری

با بیش از یک میلیارد کاربر، WhatsApp ظاهرا یکی از محبوب ترین برنامه های چت و مکالمه در جهان است. اگر این پیام رسان مورد علاقه شماست و یا بنا به دلایلی مجبور به استفاده از آن هستید، در این مقاله آموزش کامل فعال سازی آن در کامپیوتر شخصی یا هر سیستم هوشمندی که به اینترنت متصل می شود را ارائه کرده ایم. در ادامه این مقاله با خبر آنلاین همراه باشید.

راه اندازی واتس اپ وب

استفاده از واتس اپ وب بسیار آسان است. برای این کار نیازی به دانلود هیچ نرم افزاری ندارید. کافی است سیستم شما به اینترنت متصل باشد. برای شروع کار، مرورگر مورد علاقه خود را باز کرده و وارد سایت WhatsApp شوید. در بالای صفحه، WhatsApp Web را انتخاب کنید. واتس اپ وب را راه اندازی کنید

کار از تلفن شما ادامه خواهد یافت. اکنون باید کد QR موجود در این صفحه را با استفاده از برنامه WhatsApp موجود در گوشی خود اسکن کنید. کد QR را اسکن کنید

برای این کار واتس اپ را باز کنید و سه نقطه بالای صفحه را لمس کنید. واتساپ وب را از میان گزینه ها انتخاب کنید. واتس اپ وب را راه اندازی کنید

دوربین گوشی را در مقابل کد QR در صفحه وب WhatsApp قرار دهید تا کد را اسکن کنید. پس از اسکن کد می توانید از تجربه کار با واتس اپ وب لذت ببرید!

آموزش واتساپ وب

پس از ورود به حساب کاربری خود، می توانید از تمام ویژگی های واتس اپ به جز برقراری تماس صوتی و تصویری در سیستم استفاده کنید. رابط کاربری واتس اپ وب دقیقاً مانند نسخه موبایل آن است. برای مشاهده چت ها از منوی سمت چپ استفاده کنید. در اینجا تمام مکالمات شما به ترتیب زمانی نمایش داده می شود. برای چت کردن با دوستان خود، کافی است آنها را در اینجا پیدا کنید یا نام آنها را در کادر بالای این منو جستجو کنید. با کلیک بر روی پروفایل وارد صفحه چت می شوید. راهنمای استفاده از واتس اپ وب

ارسال پیام به افراد در واتس اپ وب دقیقا مانند نسخه موبایل است. متن خود را تایپ کنید و دکمه ارسال را بزنید. حتی می توانید از دکمه Enter روی صفحه کلید خود برای ارسال استفاده کنید. اگر می خواهید هنگام تایپ جمله شما در خط بعدی ظاهر شود، از کلید ترکیبی shift + enter استفاده کنید. در ادامه به آموزش امکانات و امکانات واتس اپ وب می پردازم.

داستان ها

یکی از ویژگی های جذاب واتس اپ امکان اشتراک گذاری استوری و دیدن استوری های دوستانتان است. این قابلیت در واتس اپ وب نیز موجود است. برای مشاهده استوری های جدید کافیست روی نماد استوری در بالای صفحه کلیک کنید. در اینجا می توانید روی نام مخاطبان خود در سمت چپ کلیک کنید، داستان آنها را ببینید و به آنها واکنش نشان دهید!

تنظیمات

تقریباً تمام تنظیمات حساب WhatsApp شما در نسخه وب قابل دسترسی و ویرایش هستند. برای ورود به قسمت تنظیمات بر روی آیکون سه نقطه کلیک کنید تا منوی جدیدی برای شما باز شود. حالا به شما می گویم که هر کدام از این گزینه ها برای چیست.

گروه جدید: از این گزینه برای ایجاد یک گروه جدید استفاده کنید. دقیقاً همانطور که در نسخه موبایل انجام می دهید.

نمایه: تنظیمات نمایه شما در اینجا قابل دسترسی است. از اینجا می توانید نام خود را تغییر دهید، بیوگرافی خود را بنویسید و عکس پروفایل خود را تغییر دهید.

آرشیو شده: یکی از قابلیت های واتس اپ آرشیو کردن چت ها است. می توانید چت هایی را که بسیار قدیمی هستند و همچنان حاوی اطلاعات مهمی هستند که دیگر به آنها دسترسی ندارید، بایگانی کنید. چت های آرشیو شده در اینجا نمایش داده می شوند.

ستاره دار: این بخش برای مشاهده پیام های ستاره دار است.

تنظیمات: تنظیماتی مانند مدیریت اعلان ها و حساب های مسدود شده در اینجا قرار دارند. در اینجا می توانید اعلان را فعال یا غیرفعال کنید و پیش نمایش پیام ها را در لپ تاپ خاموش کنید.

Log out: از این گزینه برای خروج از واتساپ وب استفاده کنید.

ارسال فایل در چت

اگر می خواهید فایلی را برای دوست خود ارسال کنید، روی نماد کلیپ در صفحه چت کلیک کنید. در واتس اپ می توانید تقریباً هر نوع فایلی را از فیلم ها و عکس ها تا فایل های فشرده و rar ارسال کنید. توصیه ما این است که اگر می خواهید چندین فایل را با فرمت های مختلف ارسال کنید، ابتدا آنها را فشرده (با کلیک راست روی فایل ها و انتخاب send to zip) و سپس ارسال کنید. در اینجا شما چندین گزینه دارید. ارسال فایل در چت

اولین گزینه ارسال عکس و فیلم است که احتمالاً بیشترین استفاده را دارد.
اگر می خواهید با وب کم عکس بگیرید و آن را ارسال کنید، گزینه دوم را انتخاب کنید.
از گزینه سوم برای ارسال یک فایل، به عنوان مثال یک فایل PDF یا Word یا هر فرمت دیگری استفاده کنید.
اگر می خواهید اطلاعات یکی از مخاطبان خود را برای شخصی ارسال کنید، آخرین گزینه برای شماست.

ویرایش نمایه

به راحتی می توانید پروفایل خود را در واتس اپ وب ویرایش کنید. عکس خود را تغییر دهید یا بیو خود را ویرایش کنید. روی عکس خود در بالای صفحه کلیک کنید تا به صفحه پروفایل بروید. ویرایش نمایه

ذخیره حساب در واتس اپ وب و خروج از آن

اگر از واتس اپ وب روی رایانه شخصی خود استفاده می کنید، معمولاً نیازی به خروج از واتس اپ ندارید. چون هر بار که می خواهید آن را بررسی کنید، باید تمام مراحل را از ابتدا طی کنید. اگر می‌خواهید حساب شما همیشه در نسخه وب فعال باشد، پیشنهاد می‌کنم هنگام اسکن کد QR، گزینه من را وارد سیستم نگه دارم فعال کنید.

اما اگر به طور موقت از یک سیستم برای بررسی پیام ها استفاده می کنید و نمی خواهید حساب شما در آن سیستم باز بماند، پس از اتمام کار از سیستم خارج شوید. برای خروج از واتس اپ کافیست به قسمت تنظیمات رفته و روی گزینه Log out کلیک کنید.

وب WhatsApp را از طریق تلفن خود مدیریت کنید

از اپلیکیشن واتس اپ می توانید متوجه شوید که اکانت شما در حال حاضر در چندین سیستم فعال است. برای این کار پس از ورود به واتس اپ، روی نماد سه نقطه در بالای صفحه ضربه بزنید و واتس اپ web را انتخاب کنید. در اینجا لیستی از مرورگرهایی که اکانت واتس اپ شما در آنها فعال است آورده شده است. اگر می خواهید از واتس اپ وب در مرورگر دیگری استفاده کنید، روی نماد + در بالای صفحه ضربه بزنید. مدیریت واتس اپ وب

برای خروج از هر کدام کافیست روی نام آن کلیک کرده و LOG OUT را انتخاب کنید. اگر می خواهید از همه آنها خارج شوید، خروج از همه دستگاه ها را انتخاب کنید.

چند ترفند کاربردی

اکنون که نحوه کار با واتس اپ وب را یاد گرفتید، می خواهم چند ترفند جالب و مفید را به شما آموزش دهم. با استفاده از این ترفندها، تجربه کار با واتس اپ وب برای شما آسانتر می شود و نکاتی را یاد می گیرید که برای شما بسیار مفید خواهد بود!

ارسال فایل ها با کشیدن و رها کردن

یکی از ویژگی های مفید واتس اپ وب، پشتیبانی از کشیدن و رها کردن است. با این روش به راحتی می توانید فایل های مورد نظر خود را ارسال کنید. دیگر نیازی به جستجوی فایل در واتس اپ نیست، فقط فایل را بردارید و آن را به صفحه چت بکشید. فایل شما به راحتی ارسال خواهد شد.

استفاده از چندین حساب واتساپ در یک سیستم

به طور پیش فرض، فقط می توانید یک حساب WhatsApp را در هر مرورگر فعال کنید. حال اگر چندین اکانت دارید و می خواهید واتس اپ وب را روی همه آنها فعال کنید، راه حل چیست؟ من دو راه برای شما دارم. اولین مورد استفاده از حالت ناشناس گوگل کروم است. برای استفاده از این حالت در مرورگر کروم، روی نماد سه نقطه کلیک کرده و New Incognito Windows را انتخاب کنید. در صفحه جدید وارد واتساپ وب شوید و حساب جدید خود را فعال کنید.

روش دیگر استفاده از چندین مرورگر است. یعنی می توانید اولین اکانت خود را در کروم فعال کنید و اکانت بعدی را در مرورگر فایرفاکس وارد کنید.

تغییر فرمت متن در واتس اپ وب

از فونت وب واتس اپ خسته شده اید؟ آیا می خواهید تغییراتی در پست های خود ایجاد کنید؟ گاهی اوقات ممکن است برای تاکید بیشتر، بخشی از متن نیاز به پررنگ شدن داشته باشد. حالا چه باید کرد؟ خوشبختانه نسخه تحت وب واتس اپ این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید متن خود را پررنگ، مورب، زیر خط بکشید یا فونت را تغییر دهید.

بولد کردن متن: برای این کار فقط متن مورد نظر خود را بین دو * قرار دهید. به عنوان مثال *پیامک ملی*

کج: کلمه مورد نظر را بین دو زیر خط قرار دهید. _سامانه ملی پیام کوتاه_

زیر متن خط بکشید: اگر می خواهید زیر نوشته خود خط بکشید، فقط متن را بین دو ~ قرار دهید. در کمتر از 1 دقیقه می توانید شروع به ارسال پیامک کنید

تغییر فونت به monospace: برای تغییر فونت، متن خود را بین سه علامت « قرار دهید. پیامک ملی یک سامانه پیامکی معمولی نیست! فونت را تغییر دهید

عکس پس زمینه چت را تغییر دهید

اگر از عکس پس‌زمینه واتس‌اپ وب خسته شده‌اید و می‌خواهید عکس مورد علاقه خود را انتخاب کنید، کافیست از نماد سه نقطه بالای صفحه تنظیمات را وارد کرده، Setting را انتخاب کرده و روی Chat wallpaper کلیک کنید. حالا از بین تصاویر موجود، یکی را که دوست دارید انتخاب کنید. تصویر پس زمینه را در چت تغییر دهید

نمی توانید به واتس اپ وب وصل شوید؟

مشکل اتصال به واتس اپ وب معمولا به دو دلیل است. یا مشکل از گوشی شماست یا اینترنت کامپیوتر شما مشکل دارد. در هر صورت راه هایی برای رفع این مشکلات وجود دارد.

مشکل اتصال تلفن

برای استفاده از واتس اپ وب، گوشی شما باید همیشه به اینترنت متصل باشد. اگر نمی توانید از برنامه واتس اپ پیام ارسال یا دریافت کنید، در واتس اپ وب نیز نمی توانید این کار را انجام دهید. اگر در واتس اپ پیغامی مشاهده کردید که می گوید تلفن متصل نیست، به این معنی است که گوشی شما به اینترنت متصل نیست. مطمئن شوید که گوشی شما به اینترنت متصل است.

بعد از اینکه مطمئن شدید تلفنتان به اینترنت وصل است و می‌توانید از تلفن خود پیام ارسال کنید، دوباره واتس‌اپ وب را باز کنید و سعی کنید از اینجا پیام ارسال کنید. اگر همچنان با مشکل مواجه شدید، احتمالاً مشکل از اینترنت رایانه شماست.

مشکلات اتصال به کامپیوتر

برای استفاده از واتس اپ وب، کامپیوتر شما باید همیشه به اینترنت متصل باشد. در واقع یک اینترنت قوی و پایدار لازم است. اگر در حین کار با واتس اپ وب پیغام "Computer not connect" در کادر زرد رنگ ظاهر شد، به این معنی است که اتصال کامپیوتر شما به اینترنت قطع شده است. وقتی از اتصال اینترنت خود مطمئن شدید، واتس اپ وب را دوباره باز کنید یا از آن خارج شوید. اگر مشکل حل نشد و هنوز نمی توانید از آن استفاده کنید، از حساب خود خارج شوید و حساب خود را دوباره در مرورگر فعال کنید.

توجه: برای واتس اپ وب، باید از آخرین نسخه کروم، فایرفاکس، مایکروسافت اج یا سافاری استفاده کنید. سایر مرورگرها مانند اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی شوند.

جمع بندی

اگر این امکان را ندارید که همیشه گوشی خود را برای پیام های جدید چک کنید و بیشتر وقت خود را پشت سیستم و لپ تاپ می گذرانید، با استفاده از واتس اپ وب می توانید به راحتی پیام های جدید را بخوانید یا با دیگران گفتگو کنید. همانطور که می بینید، استفاده از واتس اپ وب بسیار آسان است. اگر باز هم سوالی در این مورد دارید در انتهای متن برای ما بنویسید تا سریعا به آن پاسخ دهیم.

 

منبع: whatsapp



|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ و گردشگری را در اینجا بخوانید.